2011. január 10., hétfő

Karácsonyi gesztenyés bejgli-kanyar :)

KARÁCSONYI MANDULÁS-GESZTENYÉS BEJGLI


Ez életem első bejglije. Anyai ágon a családom mindig is készített bejglit karácsonykor és húsvétkor - ha bejgli volt - akkor biztosan tudtam - hogy ünnep van. Pedig olyan finom és nem is olyan nehéz elkészíteni...
Természetesen tönköly lisztből - mint mindent.
Kb 30-30 dkg fehér és teljes kiörlésű liszt - de ezt sosem mérem le. Lesz ami lesz - viszont a többi hozzávalót a liszthez "nézem" - vagyis érzem.
Tehát a tésztába kellenek a következő hozzávalók:
Az említett liszt - fél tasak szárazélesztő - egy teáskanál szódabikarbóna - a szokásos fűszerek (fahéj-szegfűszeg-fűszerkömény és gyömbér - esetleg pici csillagánizs) só és barnacukor.
A töltelékhez:
Bevallom - bolti gesztenyepürével csináltam - de olyat választottam -amiben a legkevesebb hozzáadott dolog van!!! Lehetne főzni is gesztenyét -megpucolni és leturmixolni - de...
Szóval azért egy kicsit feldobtam mazsolával - mandulával meg egyéb aszalt gyümölcsökkel - de csak finoman - nehogy túl tömény legyen!!! (Erre már nem emlékszem tisztán - de mintha kókuszreszeléket is kevertem volna bele - vagy nem??) :)

Tehát ezt a tésztát is jól meg kell gyúrni - hogy a kéztől elváljon magától.
Majd nyújtódeszkán kilapítani - egy téglalap formára
A tölteléket felvinni a tészta egyik hosszanti oldalára - majd betekerni.
A végén megszórtam mandula-szeletekkel.
Mivel nem csináltam még ilyet - fogalmam sem volt - hogyan tegyem át az előre kivajazott vagy sütőpapíros tepsibe - nekem ilyen kanyarban sikerült. :)
Majd 200 fokon megsütöttem - aztán olyan finom lett - hogy mindmegettem!!!
Másnapra sütöttem mégegyet - abból már adtam másoknak is...
Ez már egyenes lett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése